Reklama sklepu internetowego w Google | reklama produktowa

Reklama produktowa w Google Ads to jedna z najbardziej skutecznych metod na zwiększenie obrotów sklepu internetowego. Wyświetlane w wyszukiwarce Google, Shopping Google oraz na stronach sieci partnerów wyszukiwania Google, reklamy produktów sklepu trafiają bezpośrednio do klientów, pozwalają im szybko znaleźć poszukiwane produkty, porównać ceny i szybko podjąć decyzję zakupową. Kampania produktowa w Google jest szczególnie korzystna w momencie, gdy sklep sprzedaje produkty unikatowe lub sprzedaje w konkurencyjnych cenach. Reklama produktowa jest szczególnie przydatna w pierwszych miesiącach czy nawet latach funkcjonowania sklepu, w momencie gdy strona internetowa sklepu nie osiąga jeszcze pożądanych pozycji w wyszukiwarce Google.

Kto może promować swój sklep w reklamie produktowej Google Ads?

Z reklamy produktowej mogą korzystać niemal wszystkie sklepy internetowe z wyłączeniem niektórych branż, głównie sprzedających produkty dla osób dorosłych.
Jeśli Twój sklep interentowy dopiero wchodzi na rynek, może się okazać, że w pierwszym roku działalności reklamy produktowe będą generowały zdecydowaną większość obrotu w Twoim sklepie. 
Aby uruchomić reklamę produktową konieczna może być ingerencja developera Twojej strony internetowej, wymagana jest bowiem odpowiednia integracja z Google Merchant Center. Jeśli Twój sklep korzysta z jednej z wielu dostępnych platform sklepowych, usługę integracji możesz mieć w cenie pakietu i integracja zajmie chwilę. Dzięki integracji klienci zawsze widzą aktualne ceny, zdjęcia i opisy produktu. Jeżeli chwilowo zawiesisz sprzedaż produktu, bądź wyłączysz go ze sprzedaży, produkt zniknie z wyszukiwarki. Pojawi się znowu po wznowieniu sprzedaży.
Jedno jest pewne - dzięki kampanii produktowej znajdziesz nowych klientów i Twój biznes nie pozostanie w tyle za konkurencją w e-Commerce.
Image
Ilu klientów robi zakupy on-line?
badania wskazują, że w 2021 roku było to blisko 80% wszystkich użytkowników internetu
Korzyści reklamy produktowej w Google Ads:
Natychmiastowe dotarcie do odbiorców
Produkty widoczne na pierwszej stronie wyszukiwania
Bezpośredni link do produktu na stronie sklepu on-line
Znaczące uproszczenie ścieżki zakupowej
Reklama płatna za kliknięcie, a nie wyświetlenia
Wysoki współczynnik konwersji
Image
Image

Przykład zastosowania reklamy produktowej w Google Ads

Sklep internetowy z zabawkami

Przykład prowadzenia kampanii produktowej sklepu internetowego. Poniższy przykład odnosi się do działań podejmowanych podczas kampanii każdego sklepu on-line, niezależnie od branży.
Sprzedaż w sklepie z zabawkami związana jest z dużą sezonowością, dlatego wymaga przygotowania odpowiedniej, najlepiej całorocznej strategii prowadzenia kampanii w Google Ads.

Reklama produktowa Google Ads bazuje głównie na danych podanych w systemie Google Merchants Center. System nie wymaga od nas słów kluczowych, płacimy za efekt w postaci kliknięcia w reklamę w systemie aukcji. Przygotowując kampanię sklepu z zabawkami, podobnie jak każdego innego sklepu, sprawdzamy poprawność przypisania kategorii produktów, zarządzamy budżetem stawkami, tak aby uzyskać jak najlepsze wyniki przy możliwie najniższych kosztach. Podobnie jak w innych kanałach reklamowych, pozycja reklamy ustalana jest na podstawie aukcji. Reklama będzie się pojawiała w głownych wynikach wyszukiwania w momencie, gdy maksymalne stawki za kliknięcie są wyższe niż u konkurencji. Ważne jest jednak, aby koszt kliknięcia nie przekraczał określonej wysokości marży sklepu i był dla niego opłacalny. Dlatego w określonych sytuacjach, wyłączamy częściowo grupy produktów, których sprzedaż nie jest opłacalna, na rzecz tych, które przynoszą lepsze efekty. Jeżeli część asortymentu sklepu z zabawkami to produkty niszowe, skupiamy się na promocji tych produktów, zakładając że nie posiadają one dużej konkurencji, a tym samym koszt promocji będzie niższy. Cross selling na poziomie sklepu pociągnie za sobą sprzedaż produktów, których koszt promocji będzie wyższy.

System reklamowy kampanii produktowej pobiera dane ze sklepu, a nie bazuje na ustalonych w systemie słowach kluczowych. Dlatego w iektórych sytuacjach zalecamy wprowadzenie zmian optymalizacyjnych w nazwach produktów czy ich kategoryzacji w momencie, gdy będą miały wpływ na uzyskanie lepszych wyników.

Korzystne jest również połączenie kampanii produktowej z kampanią w wynikach wyszukiwania Google. Korzystając umiejętnie z tej opcji produkty sklepu wyświetlają się w dwóch miejscach jednocześnie zwiększając tym samym prawdopodobieństwo konwersji.

Prowadząc kampanię produktową zawsze ściśle współpracujemy z pracownikami sklepu. Dobra komunikacja i szybka reakcja zawsze pozytywnie wpływa na osiągane wyniki sprzedaży.

Chcesz z nami porozmawiać o możliwościach
lub zlecić nam poprowadzenie kampanii?