Reklama na Facebooku i Instagramie

Reklama na Facebook Ads, a od niedawna na Meta Ads, pozwala na dotarcie do użytkowników Facebooka, Messengera i Instagrama poprzez wiele dostępnych formatów reklamowych. Meta Ads pozwala na dokładne sprofilowanie grupy docelowej potencjalnych klientów, do których chcemy dotrzeć. Możemy trafić zarówno do fanów zdrowej żywności mieszkających lub podróżujących 2 km od sklepu oferującego takie produkty, jak również do osób mieszkających w Barcelonie i zainteresowanych podróżami i Polską. Możliwości są ogromne.

Dla kogo są przeznaczone reklamy w Meta Ads (Facebook Ads)?

Reklamy w kanałach Meta Ads pozwalają trafić głównie do klientów detalicznych. Pozwalają też zbudować markę i sprawić, że jest rozpoznawalna i pozytywnie kojarzona przez interesujące Cię osoby. To tutaj jesteśmy w stanie dotrzeć do klientów, którzy są w sferze Twoich zainteresowań. Tych, których już znasz i jesteś w stanie okreslić, ale też tych, o których do tej pory nie miałeś pojęcia. Pomagają w tym możliwości prowadzenia reklam remarketingowych celowanych do Twoich dotychczasowych klientów jak i osób podobnych do nich, pod względem zainteresowań, zachowań, demografii itp. 
Reklama w mediach społecznościowych służy temu, abyś mógł wykreować potrzebę swoich klientów. Poinformować ich o produktach czy usługach, o których nie wiedzieli i sprawić, że odczują potrzebę ich posiadania. Wykorzystując te kanały możesz też skutecznie promować sprzedaż produktów w swoim sklepie stacjonarnym czy internetowym. Możliwości jest bardzo dużo. Trzeba tylko po nie sięgnąć.
Image
Ilość użytkowników Facebooka w Polsce:
17,65 mln
Ilość polskich użytkowników Instagrama:
10,1 mln
Popularne cele reklam:

Reklama na pozyskanie zasięgu
Reklama nastawiona na ruch na stronę docelową
Reklama zachęcająca do kontaktu 
Reklama sprzedażowa, promująca produkty sklepo online
Reklama zachęcająca do aktywności (polubienia, komentarze)

Image
Image

Przykłady zastosowań kampanii Facebook Ads

Stacjonarny sklep meblowy

Przykład możliwości reklamy na facebooku lokalnego sklepu meblowego lub innego np. z wyposażeniem wnętrz
Ogólną ofertę lokalnego sklepu meblowego kierujemy na mieszkańców miasta oraz okolic w promieniu 40 km w wieku od 23 do 60 roku życia. Promując poszczególne elementy oferty, ustawiamy reklamę odpowiednio do kategorii produktów. Przykładowo: meble kuchenne promujemy wśród kobiet w wieku 26-40 lat zainteresowanych wyposażeniem wnętrz, elementami wyposażenia kuchni, markami produkującymi AGD. Meble do pokoju dziecięcego kierujemy do rodziców dzieci od 0 do 12 roku życia, zabawkami, tematyką parentingową. Stoliki TV promujemy wśród osób zainteresowanych telewizorami i nowinkami technologicznymi, zwłaszcza mężczyzn. 

Kampanie prowadzone będą głównie w aktualnościach Facebook i Instagram oraz w Reelsach i Stories. Zainstalowany Pixel Facebooka pozwoli na remarketing oferty do osób wchodzących na stronę interentową sklepu oraz na jego konto Facebook. Pozyskanie grupy remarketingowej pozwoli na stworzenie grupy osób podobnych, do których będzie można również adresować ofertę. Długofalowe działanie pozwoli na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, utrwalenie marki i lokalizacji sklepu w świadomości mieszkańców.

Pensjonat nad jeziorem

Przykład możliwości reklamy na facebooku pensjonatu, hotelu czy innego obiektu noclegowego
Strategię promocji na Facebooku obiektu noclegowego takiego jak pensjonat nad jeziorem, uzależniamy od charakteru obiektu oraz klientów do jakich jest adresowana jego oferta. Jeżeli pensjonat nastawiony jest wyłącznie na osoby dorosłe, skupimy się na promocji nastawionej na osoby w wieku 20-50 lat z wykluczeniem rodziców dzieci w wieku 0-17 lat. Jeżeli na jeziorze można uprawiać sporty wodne, pływać na jachcie, kajaku, będziemy szukać klientów zainteresowanych tego typu aktywnościami. Podobnie wedkarstwo. Znajomość szlaków komunikacyjnych pomoże nam ustalić najlepszą geolokalizację klientów, uwzględniając łatwość dojazdu, zwłaszcza z większych ośrodków miejskich. Jeżeli obiekt nastawiony jest na organizację przyjęć typu wesele, będziemy szukać osób zaręczonych, zainteresowanych obrączkami, modą ślubną, weselami. 

Wykorzystując dotychczasową bazę klientów, przygotujemy remarketing zachęcający ich do ponownego pobytu. Zbudujemy też bazę osób podobnych, która pozwoli nam dotrzeć do klientów o zbliżonych profilach jak dotychczasowi i tym samym bardziej skłonnych do skorzystania z oferty pensjonatu.

Warsztat samochodowy

Przykład możliwości reklamy na facebooku warsztatu samochodowego, wulkanizacyjnego czy stacji kontroli pojazdów
Standardowa oferta warsztatu samochodowego skierowana jest z reguły do klienta lokalnego oraz podróżujących klientów. W sytuacji awarii w podróży klienci będą prawdopodobnie szukać informacji za pomocą wyszukiwarki Google, dlatego promocja warsztatu będzie kierowana w szczególności na klienta lokalnego. Wskazane są tutaj akcje promocyjne promujące działania sezonowe czy wymagające okresowej wizyty w warsztacie. Wymiana opon, przeglądy okresowe, wymiana płynów, diagnostyka i podobne obszary powinny wpisać się na stałe w kalendarz działań marketingowych warsztatu. 

Reklamy będą kierowane do klientów w promieniu 30-50 km od warsztatu. W dużych miastach byłby to mniejszy obszar. Jeżeli warsztat specjalizuje się w obsłudze aut określonych marek, reklama będzie adresowana właśnie do takich klientów. Adresatami reklam będą glównie mężczyźni, ale również kobiety, jednak charakter reklam będzie różny w zależności od płci adresata. W dużej mierze reklamy będą nastawione na nawiązanie kontaktu telefonicznego z klientem.

Chcesz z nami porozmawiać o możliwościach
lub zlecić nam poprowadzenie kampanii?