Marketing hotelu online - zastosowanie Google Ads i Facebook Ads

Nie ma wątpliwości, że bez obecności online żaden hotel, pensjonat czy inny obiekt turystyczny nie ma szans na sukces finansowy. Na wysoce konkurencyjnym rynku marketing online hotelu powinien uwzględniać płatne kampanie reklamowe PPC Meta (Facebook) Ads, Google Ads i Google Hotel Ads. W oparciu o nasze doświadczenie i wiedzę pomożemy Twojej firmie maksymalnie wykorzystać możliwości, które dają narzędzia Google i Facebook. Rozwiniemy marketing Twojego hotelu zdobywając nowych gości i pomagając sprzedawać usługi dla klientów indywidualnych oraz firm

Dlaczego możesz nam powierzyć marketing online swojego hotelu?

Przez ostatnich 10 lat ściśle jesteśmy związani z marketingiem internetowym w hotelarstwie, prowadząc marketing online zarówno w dużym hotelu z 300 pokojami, jak i w niewielkich butikowych hotelach. Znamy doskonale specyfikę branży, jej sezonowość, walkę o klienta, trud budowania długotrwałych relacji zarówno z gośćmi indywidualnymi jaki i biznesowymi. Wiemy jak ważne jest doświadczenie klienta począwszy od wyszukiwania informacji, aż po check out, wyjazd za bramę hotelu i wystawienie pozytywnej opinii online. Powierzając nam reklamę swojego hotelu możesz być pewna/pewny, że współpracujesz z osobami, które rozumią Twoje potrzeby i oczekiwania.
Image

Reklama hotelu w Google Ads

Reklama hotelu w internecie staje się niemal koniecznością w sytuacji wysokiej konkurencyjności. Obiekty hotelowe wiedzą już od dawna, że skutkiem braku obecności w sieci jest brak sprzedaży i w rezultacie konieczność wycofania się z rynku.
Google doskonale rozumie swoją monopolistyczną pozycję jeżeli chodzi o rynek informacji i skrzętnie to wykorzystuje systematycznie obniżając widoczność wyników organicznych na rzecz płatnej reklamy. 
Mimo to niedoprzecenienia jest lista korzyści, która idzie za wykorzystaniem płatnej reklamy hotelu w Google. Umiejętnie wykorzystując budżet reklamowy, można uzyskać wysoki zwrot z inwestycji w postaci kolejnych rezerwacji pokoi, restauracji, sal konferencyjnych czy usług SPA. 

Korzystając z narzędzi Google Ads możemy dla Twojego hotelu:
  • stworzyć reklamę hotelu w wyszukiwarce Google, która trafi do osób w określonej geolokalizacji (z dokładnością do kilku kilometrów)
  • promować w wyszukiwarce Google kolejne wydarzenia organizowane w hotelu poprzez dedykowane kampanie reklamowe
  • skutecznie promować w wyszukiwarce Google dodatkowe usługi hotelu, takie jak wynajem sal konferecyjnych, usługi SPA, organizacja przyjęć okolicznościowych
  • prowadzić kampanię banerową hotelu w sieci reklamowej Google (display), trafiając do użytkowników o określonych preferencjach i zachowaniach na ich ulubionych serwisach informacyjnych, hobbystycznych czy plotkarskich
  • prowadzić skuteczny remarketing hotelu w sieci reklamowej Google, czyli prowadzić kampanię banerową śledzącą użytkowników, którzy odwiedzili stronę Twojego hotelu i nie dokonali rezerwacji
  • prowadzić skuteczną kampanię hotelu w sieci YouTube promując materiały video hotelu

Efektywne pozyskanie klientów i budowane relacji przez reklamę w Meta Ads (Facebook)

Reklama hotelu na Facebook i Instagram doskonale sprawdza się głównie przy promowaniu usług dla gości indywidualnych i budowaniu określonego wizerunku hotelu. Dzieje się tak po pierwsze ze względu na niegasnącą popularność obydwu serwisów social media, a po drugie dzięki trudnym do przecenienia możliwościom kierowania reklamy do określonych grup osób, które odpowiadają klientowi idealnemu hotelu. 
Reklamę hotelu na Facebooku i Instagramie możemy kierować do obecnych i przyszłych klientów w zaleźności od:
  • miejsca zamieszkania i bieżącego pobytu
  • wieku, płci i innych danych demograficznych
  • zainteresowań i zachowań (np. osoby często wyjeżdżające za granicę, zainteresowane SPA, zainteresowane tematyką ślubną itp.)
Ciekawą opcją, z której często korzystamy prowadząc reklamę hotelu na Facebooku jest kierowanie reklamy do osób podobnych do tych, które obserwują stronę hotelu czy były gośćmi hotelu. 

Zarówno Facebook jak i Instagram doskonale sprawdzają się jako narzędzie remarketingu, pozwalając nam docierać do osób, które odwiedzają stronę internetową hotelu i prowadzić skuteczny marketing hotelu zachęcający do dokonania rezerwacji. 

Warto pamiętać, że prowadząc marketing hotelu w social media, nie warto skupiać się wyłącznie na promowaniu dużych przedsięwzięć czy wydarzeń, ale także warto prowadzić mikropromocje wybranych postów budując w ten sposób stałe zainteresowanie marką hotelu i jego życiem. Mikropromocje pomagają również utrzymywać stały wzrost liczby osób obserwujących stronę hotelu.

Reklama w Google Hotel Ads

Kilka lat temu Google postanowiło wyjść na przeciw swoim użytkownikom i stworzyło usługę łatwego wyszukiwania hoteli. Stworzona wyszukiwarka Google Hotel pozwala użytkownikom szybko znaleźć hotel w określonej lokalizacji, poznać cenę pokoju, wyposażenie deklarowane przez hotel, kategorię obiektu i lokalizację na mapie. 
Jak w każdej tego typie usłudze Google umożliwia płatne pozycjonowanie hotelu wyświetlając na topie wyników obiektu sponsorowane. Wpływa to pozytywnie na ilość wejść na stronę hotelu i zwiększa szansę na pozyskanie klienta.
Kampanię Google Hotel Ads prowadzimy poprzez integrację usługi z Google Ads. 
Aby skorzystać z usługi płatnej reklamy w Google Hotel Ads, hotel musi być zintegrowany z systemem Google, pozwalając mu na zbieranie określonych danych. 
Taka integracja może zostać wykonana przez jednego z partnerów Google. Listę partnerów odnajdziesz na tej stronie: Partnerzy

Podobnie jak w wyszukiwarce Google dużą aktywność reklamową w tym kanale prezentują serwisy OTA takie jak Booking, nie przesądza to jednak o możliwości konkurowania z tego typu serwisami.
Image

Chcesz z nami porozmawiać o możliwościach
lub zlecić nam poprowadzenie marketingu online Twojego hotelu?