Reklama w sieci reklamowej Google | reklama graficzna display

Reklama graficzna w sieci reklamowej Google to ciekawa i stosunkowo niedroga forma reklamy dostępna w Google Ads. Dzięki automatyzacji formatów, generuje wiele możliwości wizualnego wyglądu dostosowując się łatwo do formatu urządzenia i dostępnej przestrzeni na stronach. Dzięki tej reklamie Twoja oferta może pojawić się zarówno w niewielkich, ale specjalistycznych stronach jak i najbardziej poczytnych portalach takich jak wp.pl czy gazeta.pl. Sieć reklamowa Google jest potężna i w zasadzie cały czas spotykamy się z reklamami wygenerowanymi w Google Ads. Ponadto dzięki reklamom graficznym możemy prowadzić kampanie remarketingowe, które będą "śledziły" klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę i zachęcały do finalizacji zakupu czy umowy.

Dla kogo są przeznaczone reklamy graficzne w Google Ads?

W reklamy graficznej mogą korzystać niemal wszystkie firmy, jeśli tylko produkty i usługi nie naruszają zasad określonych przez Google, które sprawiają głównie to, że do sieci reklamowej nie trafiają materiały naruszające normy życia społecznego, wulgarne czy niebezpieczne. Reklama graficzna display pozwala w szczególny sposób zaakcentować wizualne atuty produktu czy usługi, którą chcemy promować, jednak nie warto zawężać tej reklamy tylko do tego obszaru. Możemy tutaj zarówno promować ofertę restauracji poprzez zdjęcia wnętrz czy smakowicie wyglądające potrawy, sprzętu RTV, samochodów, ale też usługi spawalnicze, czy sprzedaż opału. Ważne jest głównie to, aby zdjęcie i treść reklamy przykuwała w sposób pozytywny uwagę i odpowiadała na potrzeby klientów.
Zadbamy o to, aby reklama trafiała na te strony, które mogą odwiedzać Twoi klienci, pamiętając o tym, że nie korzystają tylko ze stron branżowych, ale też szukają informacji, rozrywki czy podejmują decyzje zakupowe dotyczące innych branż.
Image
Zasięg sieci reklamowej Google:
szacuje się, że trafia do 98% odbiorców polskiego internetu
Zalety reklamy Google display:
atrakcyjny wygląd przyciągający uwagę
łatwość określenia grupy docelowej
możliwość prowadzenia kampanii remarketingowej
wsparcie lejka sprzedażowego
łatwe dotarcie do dużej grupy odbiorców
konkurencyjna cena w stosunku do tradycyjnej reklamy banerowej
Image
Image

Przykłady zastosowań reklamy Google Ads Display

Firma deweloperska

Przykład możliwości kampanii reklamowej w sieci reklamowej Google nowego osiedla mieszkaniowego
Kampania reklamowa mająca na celu sprzedaż mieszkań w nowo budowanym osiedlu powinna łączyć w sobie wiele różnych kanałów dotarcia do klienta. Mieszkania nie są dobrem szybkozbywalnym i ich sprzedaż wymaga dogłębnej analizy danych i przemyślanej strategii. Kampania display może doskonale uzupełniać pozostałe formy promocji, a nawet stanowić trzon kampanii ze względu na łatwość osiągniecia wysokiego zasięgu. Kampania graficzna Google Ads pozwoli dotrzeć do odbiorców w określonej grupie wiekowej, płci czy statusu rodzicielskiego. Google oczywiście nie posiada 100% danych jeżeli chodzi o dane demograficzne, dlatego możemy też proflować odbiorcę na podstawie jego zainteresowań. Ustalając określoną konwersję, jak na przykład wypełnienie formularza kontaktowego, skupimy wysiłki Google na docieraniu do takich klientów, którzy chętniej taki formularz wypełnią, czyli będą zainteresowani ofertą. 

Poprzez kampanię displayową możemy prowadzić szereg działań remarketingowych, skupiając uwagę odbiorców na zakupie mieszkania w określonej lokalizacji. Możemy stopniowo zachęcać ich informując o korzyściach, budując swoistą historię, dzięki której będą mogli utożsamiać swoje marzenia z określoną lokalizacją. Wreszcie możemy ich motywować do finalizacji zakupu, zachowując zasady utworzonego lejka sprzedażowego.

Sklep internetowy z zabawkami

Przykład możliwości kampanii z wykorzystaniem reklamy graficznej dla sklepu internetowego
Święta, narodziny, urodziny, odwiedziny. Istnieje dziesiątki okazji, przy których można kupić dziecku zabawkę, ale też nie ma konieczności, aby czekać na okazję. Każdy czas jest dobry na to, aby promować sklep internetowy z zabawkami. 

Reklama displayowa pozwoli zaprezentować zarówno markę jak i bieżącą ofertę sklepu z zabawkami zarówno rodzicom, jak i krewnym dzieci. Profilowanie klientów pozwala nam dotrzeć do osób w określonym wieku, rodziców, osób zainteresowanych tematami parentingowymi. Możliwość remarketingu pozwoli nam zachęcać klientów do powrotu do sklepu i przypominać o produktach, które oglądali. Co więcej, dzięki reklamie kontekstowej, reklamy sklepu z zabawkami będą się pokazywały osobom, które wyszukiwały zabawek w sieci lub wchodziły na podobne strony. 
Możliwości jest wiele. Reklama graficzna w połączeniu z reklamą produktową w Google z pewnością będzie stanowiła trzon dynamiki sprzedaży w Twoim sklepie.

Wydawnictwo książkowe

Przykład kampanii display Google Ads prowadzonej dla wydawnictwa książkowego
Reklama display wydawnictwa książkowego doskonale sprawdzi się przy promocji poszczególnych produktów w zależności od tego, do kogo są adresowane. Przykładowo książki poradnikowe o zdrowiu, zarówno psychicznym jak i fizycznym, będą promowane na portalach o tematyce zbliżonej do treści książki oraz na tych, które są popularne wśród okreslonej grupy czytelników. 

Promocja każdej z pozycji książkowych będzie wymagała dokładnego określenia zainteresowań czytelników, ich danych demograficznych i zachowań. Geolokalizacja reklam będzie istotna w momencie wydawnictw regionalnych lub traktujacych o problematyce związanej z danym regionem. 

Jeżeli wydawnictwo posiada na swoich stronach sklep internetowy, zastosujemy również reklamę remarketingową oraz produktową.

Chcesz z nami porozmawiać o możliwościach
lub zlecić nam poprowadzenie kampanii?